Ja jävlars

Å dra åt helvete vilken prestationsångest jag har nu. Förra inlägget uppskattades verkligen. Och det är såklart jättekul. Men det är faktiskt läskigt också. I bloggens forna glansdagar hade jag ett läsarrekord på 13 pers. En följarskara på 4 pers.
 
I helgen var jag i Skåneland och träffade ett gäng glada glahytter. För säkerhets skull hade jag till slut två tågbiljetter till skåne; en till tåget jag missade med 4 sekunder pga att Muppen satt på min mobil i baksätet när pappa körde mig till tåget. Jag klev av på station och skulle dra upp mobilen och insåg att den låg kvar i pappas bil. Jag ropade, viftade och vevade att han skulle stanna men han såg inte mig. Sprang* in på tågstation och drog upp datorn, fick till slut till ett facetimesamtal med min förvirrade mor. De kom tillbaka till stationen, jag flyttade på Muppen i baksätet och där låg mobilen. Hinner precis se tågnummert på biljetten (i mobilen) och konstatera att det är tåget på spår 1 jag ska med. Precis då så rullade det iväg. Utan mig. Så det fick bli en lite nyare blijett för 792 kr. 
 
 Väl hemma hos Anna och Unke drack Unkes hemmagjorda krusbärskonjak. Jag var sjukt impad över att han gjort en krusbärskonjak och frågade hur han burit sig åt. Tydligen hade han lagt krusbär i konjak och så  - ja - det var det hela. Sen gick Unke ner till sin blivnade man cave (just nu lite mer likt ett stort förråd.) Anna, Ida, Chris, Anja, Jenny och jag diskuterade rovor-keso (rätt mycket fokus på keso faktiskt.)-kursbär-norska bär-Dag-joddel-barbershop-barbershop joddel- och såklart lite allmänt pladder. Det var trevligt. 
 
I morgon ska jag åka till Rinkeby för en nätverksträff (På min arbetsplats gilla man nätverk av olika slag.) Den håller på till på onsdag. Således föll sig valet naturlig på löksoppa till middag idag. 
 
*Gick mycket snabbt och högt svärandes.
moget | |
Upp