Trubbel

Måste ha slagit något slags personbästa häromdagen när jag var i trubbel redan innan jag hunnit vakna. Vaknade av en högst irriterad sambo som undrade om jag möjligen hade ätit godis i sängen. Skämskudden fanns ju redan där så jag mulade ner nyllet och mumlade något jakande till svar. Av hans högst irriterade suckar trodde jag att han fått en kola i skägget och nu skulle behöva klippa av sig alltihopa. Men jag hade inte ätit kola. Jag hade ätit Algrens bilar när han hade NHL-afton med sina polare. Han hade legat på bilen. "Får väl byta sängkläder sen då" mumlade jag och somnade om. Sen kom jag inte hem förrän om natten (teater med jobbet) och då var det redan nybäddat. Säkert värt en halv miljard martyrpoäng. (Vilket såldes borde göra mig till ligaledare i martyrpoängskalan för det är vanligtvis jag som byter sängkläder.)
 
Jag förstår att han var irriterad. Det var inte obefogat. Men jag vetefan om det är speciellt schysst att skäla på någon innan denne har vaknat. Det var ju inte direkt Fröken Solsken som steg upp en kvart senare. 
 
Hejpåer!
moget | |
Upp