Nyfiken i en strut

Vet inte om det är någon slags taktik för få kollegorna att typ hata varandra eller om det är så att little big boss är väldigt oförsiktig. Eller dum i huvudet. Samtliga anställningskontrakt (med nuvarande lön) finns samlade i pärmar i kontorsförådet. Fullt tillgängliga för alla som jobbar här. Hade inte tid att gå igenom så många, kollade bara upp namnen på de som anställts efter att jag anställts. En utav dem, som är tio år äldre än mig och således borde ha någon form av arbetslivserfarenhet knallade in på 5000 kr mer i månaden än mig. Det kanske jag kan leva med? Vi gör ifos samma sak fast jag har ungefär 50% andra grejer att pyssla med också. Utöver liksom. 
 
Lite grinigare är det med den andra personen. Som är yngre än mig. Som förvisso är utbildad, men inte i det personen är anställd för. Personen har mycket nyligen förklarat för mig att jobbet är lätt; det är bara att delegera uppgifter uppåt eller neråt i hierarkin. Våra ingångslöner skiljer sig på 11000. Det är så sjukt sinnesstört. 
 
6 år på universitet helt jävla bortkastade. Hej studieskuld och lägst lön på arbetsplatsen. 
 
 
moget | |
Upp