Apröv

Allting är apröv idag. Precis allting. Till och med den där förbannade jävla solhelvetet är en apröv. Komma fram på en måndag.
 
Fan vad jag hatar mitt jobb. Jag är för evigt dömd att sitta i det här jävla aprövhålet och vända paper resten av mitt liv. Skönt att jag har en aprövsgigantisk studieskuld som plåster på såren. Känns värt att plugga i sex år vid universitet för hamna i en jävla APRÖV! Sen får jag ju oftast förmånen att fylla mina arbetsdagar med uppgifter som yngre och mer välbetalda kollegor inte kan/vill/orkar/tyar befatta sig med dumpar över på mig. Eller uppgifter som någon äldre stofil inte längre känner för att handskas med. Det finns åt helvete för många mellanchefer på den här arbetsplatsen. Tror faktiskt vi har fler chefer och "verksamhetsansvariga" än (dom naturligtivs lägre stående varelserna) arbetare. 
 
Förbannat trevligt att lägga omkring 10 timmar i veckan på att transportera sig till och från aprövhålet också. Så att man slipper ha någon direkt fritid menar jag. Går hemifrån vid halv sju på morgonen. Är hemma vid tjugo i sex på kvällen. Extra kul att betala för skiten också. 1890 kr i månaden. Så jävla skönt att jag har lägst lön i aprövhålet då. 
 
Fritid? Spelar det för roll då när jag ändå ligger i soffan eller framför datorn i sängen och ser något menlöst som ska få tiden att gå så jag kan få sova någon gång. Jävligt värt att bo i varberg där man känner typ tre pers. Har man av någon anledning en orsak att inte supa som ett svin ett helg så får man sitta ensam. Det går nämligen inte att umgås utan att intaga alkohol. Inte ens sambon klarar det. 
 
Jag har sömnbrist. Så jag är lite grinig. Det är helt enkelt jävligt mycket aprövsmåndag idag. KUKEN.
Har fan puls.
moget | |
Upp