Stumpan

Har tantsandaler på mig idag. Jobbar på min image. Fick skoskav efter 250 meter men det hade jag på känn så jag hade minsann lagt ner 7 plåster i min portmonä. I morgon får jag lön. Så på lördag blir det till att köpa solhatt med snörning under hakan. Det är så praktiskt när det blåser ute.

På måndag sticker ett helt busslass kamrater till Rock Am Ring. Jag är inte så lite avundssjuk. Kock ska på kurs i finland. Själv ska jag slutrapportera cirkellistor.
Men helgen kan bli kul. Det är 20 km Hofman på lördagen. Det innebär att bussar kör ut alla som anmält sig exakt 20 km från varbergs centrum. Alla ska ha 20 hof med sig (tjejer kan välja att bara ha 14) och sen ska man alltså gå in till stan och dricka en hof per kilometer. Detta är ett årligen återkommande evenemang. Satt förra året på vår ballkong och såg en kavalkad av fyllisar i olika skick och stadium. Det verkar ju onekligen roligt. Frågan är om det är lika roligt att genomföra det som det är att titta på. För man kan ju faktiskt dricka pilsner på balkongen också.
moget | |
#1 - - Rövfejan:

Fy fan vad det där lät kul! Nästa år kanske jag måste vara med, trots min kommande helnykterism.

#2 - - Anonym:

Tycker jag att du ska. Och då sköter vi anmälningarna själva så det blir gjort. I tid.

Upp