Proppen gick

Idag har jag varit på mellandagsrea. Ingen lång och fin utläggning om hur annars till synes normala människor förvandlas till blodtörstiga hyenor med ett minus på intelligenskontot då de tror att de SPARAR pengar genom att köpa saker och plagg de annars inte skulle ha köpt. Om det inte var rea alltså. Varför var jag där då? Jo, för julklappspengen från svärfar låg och brände så förfärligt i fickan. Provade först en del kläder som jag suktat efter under hösten. Inget passade. Jag valde att tro att det berodde på långkalsongerna jag hade på mig. Plus det brutalt märkliga modet med att allt ska vara cp-långt eller mongo-kort.*. Förstår inte heller vitsen med att göra en stickad tröja som slutar över naveln. Om jag tar på mig stickad tröja kan det möjligen vara så att jag gör det för att inte frysa. Varför i helvete slutar den då över naveln! Sen finns det en miljon miljarders plagg som slutar strax ovanför knäna. Men inte alls är klänningar. De är så långa för att trolla bort midjan och samtidigt framhäva alla valkar och byxlinningen. Också ett bra alternativ om man är under 1,75 och hemskt gärna vill se ut som en knöglig kartong i pastellfärg. Och det vill man ju. Jag hade i det närmaste gett upp min shopingeskapad när jag trillade in på Carlings. Där lossnade kan man säga. Allt som följde med mig in i provhytten följde sedan med mig hem. Två av tröjorna kan både Kock och jag ha. Mycket praktiskt. Nu finns det en överhängande risk att jag har brutit icke-shopping-förtrollningen. Har ju ett uppdämnt behov som förtryckts under en längre tid.


*Nope. Jag har ingen aning om hur långa eller korta CP-skadade eller mongolider är. Det är bristen på vettiga/putslustiga/träffsäkra preferenser i mitt ordförråd som är boven här. Plus att jag för alltid har klivit över gränsen för vad som är moraliskt korrekt: På julafton dansade jag bokstavligen talat på en grav. Närmare bestämt mormor och morfars grav. Det var en glädjedans för att jag skottat bort en massa snö där. Det blev liksom fint.
moget | |
Upp