Lystring!

Nu är goda råd dyra.  Om ett par dagar fyller jag år igen. Ni som tillhör min stadiga bas* av beundrare vet naturligtvis vilket datum det rör sig om. Jag ger er chansen att hinna införskaffa de mest åtråvärda presenterna, så ni sedan kan luta er tillbaka lugnt förvisade om att ni lever i nåd med mig Allsmäktiga NinjaAlfahaneMaorieKentaurBög.


1. Järnnia. Jag behöver den i kampen mot min förrådsinbrottsmänniska.  Och för att det är en schysst accessoarer till ett par brallor jag har.
2. Kastknivar. En ständigt återkommande på punkt på mina must-have-listor.
3.Bloody Mary.  För att det är gott. För att jag är tuff.
4. En midjeväska med kodlås. Så att inte fyllelisa kan tappa bort mer saker åt nykterlisa.
5. Skor. Storlek 37 eller 38. Jag föredrar 38 men har storlek 37. För säkerhets skull är det bra med två par av samma sort då skor har en tendens att mystiskt försvinna. Eller bli i vägkastade av fyllelisa.
6. Tandlagning. Börjar på allvar tröttna på gluggen efter halva nummer 16. http://www.lj.se/info_files/infosida33466/tandrader.jpg
7
. Nya hörlurar till min Mp3-spelare. Helst sådana man kan ha hängande runt halsen.
8. Trumset.  Jag är ju redan ruskigt bra men känner att det kanske skulle vara bra att hålla skillsen vid liv även mellan mina två gästspel per år.
9. Vovve.  I lagom storlek och med schysst karaktär. Stort plus om den är rosa på magen.
10. Festivalbiljetter. Det finns ju faktiskt en överhängande risk att jag inte vinner biljetter i år till de festivaler jag vill åka på. Och vad är ett Hultsfred utan mig liksom?
11. En termos. Kaffe i parken.
12. Tripp till London och biljett till Les Mis.  Som bonus kan man då få hänga på mig till National Museum och höra mig berätta anekdoter om Mumier och andra gamla föremål. Och så kan man få panik när jag har gått vilse och inte hittar tillbaka till hotellet.
13. Schampo. Mitt börjar visst ta slut.
14. Parkhäng. Folle och trivsel. Kanske en omgång UNO.
15. Kikare med mörkerseende.  Förklaring överflödig.
16.Säl.

*Alla två.

moget | |
Upp