Fett!

Är i västerås och hälsar på systra mi med föräldrarna. Jag och hennes son gick till den närliggande EU-anpassade lekparken och härjade runt en stund. EU-anpassad lekpark innebär att att de plockat bort de gamla rutschkanebyggnaderna och satt dit grejer som kan användas i en modern form av gladiatorspel. Och klätterställningar av rep på ca 5 meter. Försök få ner den 5 åring som lyckats ta sig till toppen på en sådan. Men min systerson är oldschool och gillar gungorna mest. Han gungade så högt att han nästan kom till rymden och skulle behöva skriva ett vykort till mormor och morfar. Sen åkte vi den EU-anpassade rutschkanan. Det gick, och jag citerar, "fett snabbt".

Nu på kvällen skulle vi se på film. De ville se "Män som hatar kvinnor". Jag har ingenting emot filmen (och inte böckerna heller för den delen) men jag försökte tala om att det inte var någon direkt familjeunderhållning. Att se dravliga intima kärlekskomediscener med föräldrarna går väl an, det rör mig inte så mycket. Att se välgjorda intima scener (exempel saknas för tillfället) tillsammans med föräldrarna får mig att skruva på mig ganska obekvämt, vi undviker att se på varandra osv. Att se någon bli brutalt våldtagen i bruno med föräldrarna borde vara förbjudet enligt barnkonventionen!

Bortsett från det är jag nöjd med min helg hittills. God mat, syskonkärlek, öl, lek och tillgång till tvättmaskin (bomade min tvätttid i veckan).

Det är partaj i Perstorp i helgen. Enligt rapport är det skitkul. Det har inte blivit nakenbar ännu. Det hade varit skoj att vara där och träffat alla sköna rävar, men är man pank så är man.

Men jag har precis fixat biljett till nästa helgs äventyr! Gaaaahh!
moget | |
#1 - - V2:

"Gaaaahh"?

Menar du inte "Weeeeee"? :P

#2 - - Lisa:

Gaaaaahh är en starkare form av Weeeee :)

Upp