MSN-fylla

Igår träffade jag sälarna. Sju stycken var dom. En var förkyld. Jag har ju gett mig fan på att namnge dem allihopa, det har jag gjort också men tillkännagivandet av deras nya namn kommer en annan dag. När jag kan visa en bild på dem.
Efter sälarna följde jag en skylt som det stod "Älgar" på. Först bar det uppåt i en brant sluttning, sedan neråt. Det var snorhalt och jag var fullt koncentrerad på var jag satte fötterna. Efter att ha varit en hårsmån från att dratta omkull tittar jag upp och ser kanske världens största älg (tänk Puertasaurus ). Glenn (Älgen heter så.) var lugn och tuggade på något.
Sen såg jag getter, rådjur, hjortar, ankor och lite andra oviktiga djur. Sen hittade jag pingvinerna! Kom lagom till middagsdags. Det var länge sedan jag haft så roligt. Någon står och kastar sill i en bassäng. Samtliga pingviner förrutom tre hoppar raskt i bassängen och gör vad de kan för att få tag på en munsbit. Kvar står tre puckon. Varje gång personen med sillen kastade ut en näve trippade dessa tre smartskallar fram till bassängkanten och såg på när deras vänner moffade i sig mat. Därefter trippade de tillbaka till dörren och såg bedjande på personen som då återigen kastade en näve i bassängen och då trippade dom tillbaka till kanten. Sådär höll de där tre på. Fram och tillbaka. Inte en enda sill fick de i sig. En annan personlig favorit var pippin som helt ostrategiskt placerat sig längst in i ett hörn. Där satt han/hon och följde sillkastandet som en tennismatch och såg dessutom genuint förvånad ut när ingen sill kom farandes åt dennes håll (kan ni tänka er, en förvånad pingvin!)

Idag gav jag mig ut i slasket (mina skor var genomvåta efter ca 7 min) för ett möte med Weekday. Music Doc Göteborg ska ha sin programsläppsfest där. Det kommer bli fett! Inget merjobb för mig vad det  gäller teknik, PA-system, projektorer och allt annat som behövs finns redan där. Däremot ska jag vaska fram 10-15 volontärer.

I morgon börjar jag min andra praktik. Det verkar mycket lovande, jag ska få ett par dagar på mig att sätta mig in i de program de använder för att sedan nästa vecka klippa ihop dokumentationen av en musikal filmad med tre kameror.  Nicklas Rännstensfilm pratade också om ett litet filmjobb den kommande veckan, inget kreativt utmanade men det känns som det skulle vara bra för mig att få en kamera i näven och känna på det lite. Det är trots allt ett par månader sedan sist nu.

Nu då? Jag skriver uppsats. (och med att skriva uppsats menar jag natruligtvis proppa datorn full med musik, kika runt på youtube, läsa vänners bloggar osv.) Inte ett uns av självdisciplin finns kvar i kroppen om söndagskvällen. Jag ursäktar det hela med att det har varit en intensiv vecka.

Och just det, jag är riktigt sugen på en MSN-fylla. Det var väldigt länge sedan nu (hösten 2007 om jag inte minns fel.). Kanske borde styra upp en sådan snart.
moget | |
#1 - - Anonym:

Ja, MSN-fylla är fan inte att fnysa åt! Det var länge sen jag hade en sån också....undrar om man får vara full på internetkaféerna i Florida?

#2 - - Lisa:

Vem ska hindra dig? Men akta dig för fan för att binda fast en giraff till en lycktstolpe för då ligger du pyrr till! (en fantastikt rolig lag de har där borta.)

#3 - - Rövfejan:

Ja, kan de skicka tillbaka en bara för att man kliver av planet stupfull kan de nog låsa in en för att man har glöggnäsa på ett internetkafé....

#4 - - Karin:

Lisa, jag tycker att du ska lägga in en arbetsansökan som prylskribent hos coolstuff! Plant" rel="nofollow">http://www.coolstuff.se/DinosaurPlant :D

Upp