mjämjä

186250-33

Igår var det valborg överallt. Efter seminarium och föreläsning i skolan var det, naturligtvis, dags för fest. Emma och Malin kom över till mig, sen gick vi till Dalkarlen. Där var det 23-årsfest för Lisa och det var en massa folk där. Jag hade med mig asmycket kakor från min syster. Min absolut bästa syster.
Efter diskussioner om projektidéer, slagsmål (JÄÄJ) och kedjerökning for vi vidare till Hugos med ett stop på Gripen. Jag hade glömt alla kort hemma, men kom in ändå (gubben i insläppet måste ha extremt dålig syn och fått för sig att jag ser ut att kunna vara en dag över 18). Emmas jacka blev stulen, det var inte alls roligt och jag hoppas hon på något vis får tillbaka den. För övrigt hade jag mycket kul och "trevligt" där. Mindre dans och mera hångel.

Idag, kamrater, är det första maj. Forsberg, Shahab och jag masade oss ut i kylan för att gå med i något tåg. Satan i gatan vad glesa tågen är i Norrköping. (men samtidigt en smula förstålig, för ärligt: hur jävla smart är det att ha Valborg dagen före?) Vi gick i alla fall/naturligtvis i ett rött tåg. Hela vägen från biblioteket ner till hörsalsparken.

image31

Nu såhär efter alltihopa, efter min födelsdag med middag och kalas, valborgsfirande och sen första maj så känns det en smula tomt. Vad ska man göra nu  liksom? Jag sov i tre timmar på eftermiddgen och drömde om en massa blinda barn i indien. Upplyftande.
prutt | |
#1 - - malin:

jag ser sajko ut! kolla blicken!

Upp