Hej Salle!

Salle har hittat min blogg så: Hej Salle!

På dagens agenda stod det "Utställnings/ Produktions synopsis. Vi ska göra händer. Manshänder. En grov manshand och en ickegrov manshand. Finns det något ord för ogrova händer? Förrutom finlemad? Det blir bara snusk i min hjärna när man pratar om grova vs finLEMade kroppsdelar. Så väldigt omoget av mig.

Jag vet inte om jag fått lägenheten. Missade det finstilta på studentbostäder där de stod att även andra sökande blivit erbjudna att tacka ja till lägenheten. Fint. Jag har packat ner alla kastruller, skivor och mössor. Så jag gjorde det enda en kvinna med någon som helst procent sjävlömkan skulle ha gjort i en sådan situation; stortjöt. Bölade, snörvlade, svor och förbannade. I typ åtta minuter. Sen sa jag barskt åt migsjälv att gaska upp mig. Det är ju ingenting jag kan göra någonting åt i alla fall. Ligger inte i mina händer (grova eller finlemade?)

Kvällen spenderades på Arbetes museum med Rogert John-Philip. Nordkorea, Anorexia/Fetma, Fogelstadsgruppen och sälen Pirro. Inte skulle man vilja bo i Nordkorea, maorier har pga sitt genetiska arv lättare att bli feta, på vägen ut från Pirro hittade Rogert sin fd granne på bild i utställningen "vem stökar i mitt kök". Rogert berättade att han köpt ett gäng gamla böcker och i dess fanns det brev och anteckningar från Fogelstadskvinnorna. Bla Erica Bremmer? Eller vem var det någon annan? (kan bli aktuellt med en demneti här ) Jag och Rogert var fantastiskt snygga som kulturkännarmänniskor. Hade utan problem kunnat ta Rogert för en utställningsproducent. Fika på Världens bar, kom fram till att det blir Hultan i sommar istället för Roskilde. Det kommer visst inga bra band till Rosket, men till Hultan kommer Rocky Eriksson. Och han är visst frisk och jättebra.

moget | |
Upp