en liten roomate

Halv sju i morse kröp min roommate* ner under mitt täcke. Han låg och krängde en stund och småsjöng lite sådär som man kanske gör på morgonkvisten. Efter en god stund viskar han "mamma, maaaaammma!". Nejdu. "Mamma är inte här. Hon är i västerås" sa jag. Det blir tyst ett par sekunder och jag får ett par små händer i nyllet. "Vem är du då?". Lite senare var det dags för morgonkissen. Han ropade på mig när han var färdig, det skulle torkas. I samma veva erbjöd han sig att göra detsamma för mig. "Ropa när du är klar. jag väntar här ute". Tack! (Lyckligtvis har jag lärt mig att ta hand om den biten själv.) Men det är väl tanken som räknas?

För övrig äter jag massor. Bara äter och äter och tänker inte alls på de svältande barnen i afrika. Bara svullar. Moffa moffa.

*Är kvar i finspång hos mamma och pappa och delar gästrummet med en liten.
moget | |
#1 - - Anonym:

Tjena , alla drömmar vi om något här i livet , vad är din dröm ? svara gärna på min blogg för jag vill gärna veta

Upp