Hångel och häxbål

Jag har hamnat i en asrolig grupp i skolan. Vi tog en grupplunch för att spåna fram lite idéer kring kommande projekt. Det förmodligen den snuskigaste grupp jag hamnat i; "Tänk dig ett köksskåp fyllt med lösfittor när din mamma kommer på besök och vill ha ett glas vatten" "Hur går det till när en tjej vill utöva nekrofili? Likstelheten kan förmodligen hjälpa till..." "Raparen Ken ser helt klart våldtagen ut på sitt skivomslag" osv.  Som grädde på moset blev jag utsedd till gruppens mamma! Shahab och jag har hamnat i samma grupp tre gånger på raken, det är ganska många månaders samarbete. Jag misstänkte att han var trött på mig som tenderar att först måla fan på vägen och sen agera teamcoach så fort det handlar om grupparbeten (lägg sen till ett ständigt stänk av överambition.) Men så var inte fallet! Han vill alltid hamna i min grupp. Sånt är skönt att höra, det bekräftar på något vis att jag förmodligen inte är allt för överbitchig.

 

Igår kväll blev det utgång till Babylhouse. Det var trevligt som attan, kändes exklusivt på något vis. Jättekul att träffa folket utanför skolan. Och så var det kul att se Mia helt lycklig och glad för att hennes Christian (han bor i tyskland) är här nu. Efter babyl gick en liten skara vidare till Skeppet. Det var inte alls mycket folk där, Mia,Christian, Max och Lisa gick hem. Det såg väl rätt stillsamt ut. Men sen! En "Snubbe" med jeansväst, shorts, hästsvans och smink kom och ville sätta sig hos oss men blev bortkörd av personalen. "Snubben" fick sätta sig ensam i ett bås. Jag gick dit och sa att det var helt okej om ?han? ville sitta hos oss. Det ville han och presenterade sig som Ann-Charlotte. "Tre gånger har jag blivit bränd på bål i tidigare liv" berättade Ann-Charlotte. En transsexuell man. Vi snackade rätt länge och byte nummer. Men det var inte allt. En Göran, gubbe på runt 40-50 år, sa att han var Baron och köpte in runt 15 (!) öl till oss (vi var runt fem pers vid bordet då) Jag sa till honom att han absolut INTE behövde köpa öl för att få sitta med oss. Men det gjorde han i alla fall. Tack Göran. Men dra på trissor, detta var inte allt. En thailändsk liten snubbe i shorts och brandgul jacka hade tidigare under kvällen fått för sig att jag kunde teckenspråk (var i helvete han fick den idén ifrån vet jag inte) så han satt och veva med armarna och tecknade för fulla muggar och typ vägrade inse att jag inte alls kan teckenspråk. Han berättade att han skulle bli bortgift och att han skulle bli skjuten i huvudet om han vägrade. Det fanns en del stora brister i hans historia. Så "bli skjuten i huvudetgrejen" tror jag inte. Emellanåt stötte han på mig. Eller rättare sagt sa "Vad skulle du göra om jag stötte på dig" " Du skulle aldrig stötta på mig för du har inte en chans. Du ska ju gifta dig för guds jävla skull!" Förstå: Denna ettriga lilla brandgulsjackesnubbe, Anna-Charlotte och Göran baron. Klockrent! Kändes som någon slags twielightzone eller nåt.

 

And there is more to it?Jag hånglade igår. Med en Kristoffer. Har inte träffat honom förut, han var trevlig och grym på att hångla (iii). Vi begav oss hem till honom för en runda kravlöst sex, men när han var på muggen banga jag ur och rymde därifrån. Inte så snyggt kanske. Jag kunde ju ha förklarat mig och sen gått hem. Får be om ursäkt nästa gång jag ser honom. (hehe: "Du! Ursäkta för att vi inte låg med varandra i torsdags". (Nejdå. Det finns faktiskt en bra anledning till att jag bangade ur.))

 
När jag kom hem blev jag brutalt hungrig. Ringde Forsberg som också satt och var hungrig så vi gick till Statoil. Det var soft att traska runt medan det blev ljust. Min pensionärsblåsa gjorde sig påmind och vi gick hem till mig så jag kunde kissa. Forsberg stämde min gitarr (så nu låter den faktiskt helt okej) och vid sjusnåret gick han hem och jag somnade direkt. Vaknade fem timmar senare och gav mig ut på stan för att shoppa loss (Det är ingenting jag vanligtvis gör frivilligt när jag är bakfull och trött som en pinne) Hittade en hel del snyggt faktiskt. Nu är jag hemma hos mamma. I helgen fyller jag 25 år så hela släkten ska komma hit. Men det är ju ett kapitel för sig..
moget | |
#1 - - ebba:

det är ju helt underbart att du bara smög ut :D hahaha!

Upp