Finlandia

Jul och nyår förlöpte utan problem. Det var trevligt. Jag var tomte hos föräldrarnas granne och gjorde en enastående insats. Det liksom faller sig naturligt att stånka och stöna och vara putslustig när man drar på sig dräkten och förvandlas till en tjock gubbe med stort skägg. 

Efter att ha varit ledig i 11 dagar finner jag acklimatiseringen tillbaka till arbetslivet lite kämpigt. Förutom att tvingas upp svingidigt och sen återigen få uppleva the life of a pendlare * har jag upptäckt att det är främst två saker som suger med att inte vara ledig:
1. Jag kan inte bajsa när jag vill.**
2. Jag måste ha BH på mig. (Needless to say att jag inte måste ha det. Men jag är vuxen. Och det blir tissar överallt utan. (Mest åt sidorna faktiskt.)) 

Det var bara det. Hejs


* pendlandet kommer troligen få ett eget inlägg vad det lider. Denna outtömliga källa till frustration, irritation, ångest och ibland fniss. 
** Alltså. Det är ju inte som att jag har rymdblöja på mig hemma. Men jag kan gå på muggen närsom jag behöver. Det går inte på jobbet pga lyhört och folk. ( för vidare läsning om rymdblöja: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1xBA6/korde-150-mil-med-rymdbloja
moget | |
Upp