The office

Jag har fått ett eget rum på kontoret nu. Ska bara baxa ut alla papper, böcker, pärmar, plastfickor och gem* efter Gun som har gått i pension. Redan den första månaden här i Östergötland för två år sedan fick jag möjlighet att ta en titt på "firmans" konstskatt i ett stort källarförråd. Skulle tipa på att 10% av verken är abstrakta tryck** och resten består av manlig*** bister arbetarkonst. Sjukt inspirerande. MEN. Redan för två år sedan hittade jag en juvel där i förrådet. Och nu när jag har ett eget kontor så gick jag hämtade den;
 
Dyngbaggen!!!!!!
 
 
*Obscena mängder gem faktiskt. 
** Trycket i sig är inte abstrakt. Men motiven. Lite rutor och ränder och sådär. Kanske en liten cirkel. 
*** Ja det är faktiskt bistra män på tavlorna. Ingen arbetsglädje här inte. Bara hårt förvärvsarbete av prolitariatet. ( https://sv.wikipedia.org/wiki/Proletariat) 
moget | |
Upp