3 tecken på att mitt liv håller på att förvandlas till en actionfilm

Tjabba alla vardagsgrisar! Jag sitter nu på våning 17 på ett hotell på okänd ort*. Ibland händer det saker som inte riktigt hör till det vanliga. Det brukar oftas handla om random sammanträffanden. Egentligen inga konstigheter. MEN. När flera märkliga sammanträffande staplas på varandra så är det dags att dra öronen åt sig. Jag tror att min liv håller på att förvandlast till en actionrulle. Här kommer tre övertygande tecken på det:
1. Jag såg fyra helikotrar i en formation komma flygade på låg höjd häromdagen.**
2. När jag klev ur hissen på hotellet för någon timme sedan stod där tre poliser i full utrustning med dragna vapen. Turligt nog var det inte mig de letade efter. De smög iväg snabbt som attan genom en dörr bredvid hissen. Jag var ascool och sa inte ett pip. Ögonkontakten med den långa bredaxlade polisen närmast mig sa "Det är okej Bellycracker***, vi tar den här den här gången. Gå och drick kaffe du. We got your back."
3. Okej. Det finns inget solklart tredje tecken. Förvisso blev jag smått förvånad när jag hörde mig själv säga "Ja, alla årstider har ju sin charm! " vid frukosten i morse. Det var väldigt olikt mig. Att plocka kallpratandet till en sådan extremt skillad nivå.
 
Ja,ja. Dagen är ju inte över än. Jag hinner säkert rädda en ledsen kissekatt från att bli påkörd, agera mänsklig sköld när något sprängmedel detonerar på centralstationen eller hångla upp en långbent modell innan dagen är slut.
 
* Kista. Jag är i Kista.
** (Vi kan väl ignorera att försvarsmakten har en helikopterflottilje i Linköping? Och att min arbetsplats där jag såg helikoptrarna ligger i just Linköping.)
*** Mitt agentnamn. Och passande nog mitt wrestlingnamn.
 
moget | |
Upp