Den oumbärliga bloggen!

Jag har nu ett instagramkonto. Två fb-konton (är admin till ett tredje). Har också ett twitterkonto men si det där förstår jag ingenting av. Det är bara en massa # överallt med långa (felaktigt)sammansatta ord. Två aktiva mejlkonton och så såklart den här bloggen. Har jag verkligen så jävla mycket intressant att säga till min omvärld då? Dom flesta jag känner är hyfsat överens om att det är kardyngtrist att se fb-uppdateringar om mat och väder. Mat är ointressant för en bild förmedlar inte smak. Tanken är väl att man ska 1) visa hur duktig man varit i köket. 2) väcka någon slags avundsjuka. 3) visa att man är en sån där härlig person som "unnar sig" gott. Oh boy, do I got news for u! 1) Jag kan också laga mat. 2) din suddiga ajfånbild triggar ytterst sällan igång mina smaklökar. 3) Jag äter för att jag vill när jag vill och i ohälsosamt stora mängder när jag känner för det. Jag är med andra ord superduper härlig. Och ganska tjock. (Så nu kan jag ju köpa mig ett gymkort och "unna mig" ensamtid på gymmet.)
Och vädret? Seriöst! OMG det blev visst höst i år igen! Vem kunde tro det liksom!
Frågan är då om jag har något mer intressant att förtälja min omvärld. Jag publicerar mina 5 senaste fb-statusuppdateringar här nedan. Så kan vi ju ta oss en funderare på det här: 
 
Idag: Trodde för en stund att jag var den coolaste tjejen på tåget. Insåg sen att jag blott är en vuxen människa i rosa keps. äsch!
 
I lördags: Kokkaffe. Svampplock. Vita strumpor. Korsord. Brorsan och mufflon. Ungefär så har tants lördag sett ut. — med Petta Dahlström.
 
Den 29 augusti: Hur klär man ut sig till skörbjugg?
 
Den 26 augusti: Det är något som inte stämmer med den här bilden.
 
Den 23 augusti: Morgonstund har tamigfan inte guld i mund. Men tre dagars intro med fackliga studier i/på bokenäs stundar. Yeeehaa!
 
Shoot!
 
 
moget | |
Upp