Påläggskalv

Jag har precis påbörjat en treårig aftonskola i fackliga studier. Varje torsdagkväll ska fackliga ämnen stötas och blötas under civiliserade former. Debatterna började redan i helgen då vi hade en tre dagar lång uppstart. Schemat var minst sagt intensivt, med aktiviteter från 8.30 till 23.30. Naturligtvis lyckades jag fyllna till två gånger ändå. Men. Utan att göra bort mig! Helt otroligt faktiskt.
Gruppen jag har hamnat i är för övrigt helt fantastisk. Spannet sträcker sig från fd. ordförande för SSU (Med andra ord tokinsatt i politik och kan allt vad föreningsliv/stadgar/protokoll/mötesteknik etc heter) till en person som jag på riktigt tror är lätt förståndshandikappad (Samt emotionellt instabil med häftiga svängningar från skitglad till gråtandes på noll komma tre sekunder.) Jag skulle nog vilja placera migsjälv någonstans i mitten minus den utåtriktade emotionella instabiliteten. Det kommer hur som helst bli jäkligt roligt. Och jag kommer förmodligen bli statsminister när utbildningen är klar för vi kommer att lära oss att prata inför folk för att kunna övertyga om våra egna idéer. Just det där med att prata inför folk är helt klart en av mina svagheter just nu.

Puss hej.
moget | |
Upp