Belägringen

Mina föräldrar är på besök. Med Mufflon. Mamma lyckades med konststycket att nästan få oss att åka och köpa vindskydd till balkongen. Varför är det ett konststycke då? Jo, för det första har jag inte råd. För det andra skulle pappa, the designated driver, inte ens följa med in i butiken (och det är väl typ han som kan något om sånt där.). För det tredje så stänger butikerna tydligen ner, eller stänger tidigare, när det är röddag. Och det är det ju idag. Så vi åkte och köpte potatis istället. Helt logiskt.

Resten av dagen och kvällen har mamma därför suttit i gästrummet med öppet fönster när hon velat röka för att, och jag citerar: "Jag får så ont i huvudet av blåsten"*. Men det var inte förrän jag, pappa och kock stod i hallen med ytterkläder på som jag kom på att vi inte alls skulle köpa vindskydd. Mamma letar sig in i hjärnan på något vis. Hennes "förslag" blir helt logiska och till slut tror man att det är man själv som har kläckt idén till att börja med.

Det där spelet Diablo verkar ju superball. Kock har gått in i den världen så till den milda grad att jag snart borde kunna börja dra i samma spakar som skilsmässobarn gör på sina föräldrar och börja tigga dåligt-samvete-presenter. Å andra sidan så anstränger han sig mer med andra grejer. I morse drog han iväg och köpte färska frallor och en massa pålägg. Det var svingott.*** Men bättre med spel på datorn än på krysslådan för då kan jag i alla fall kolla på djur eller historieprogram på teve så mycket jag vill.

*Argumetet som användes för att vi skulle köpa vindskydd var "för att skydda dina nyplanterade växter."**
** Jag ställde ner blomlådorna på balkonggolvet och volá!
*** Sen spelade han Diablo hela dagen.
moget | |
Upp