Dråp/mordförsök/grov misshandel

Jag ska gå lite utanför ramarna ikväll. Vara lite mer privat än vanligt. Detta för att jag inte vill posta all skit på Facebook där HELA min lilla värld finns.  Ni är runt fem pers. Det är lite mer lagom.

Min sambo kom hem mongolidfull för en timme sen. Det brukar vara skapligt lätthanterligt. Han brukar i regel somna tämligen omgående. Men den här gången kom han inte ensam. Nej nej. Två kollegor (något yngre) samt två tjejer som jag aldrig tidigare träffat. (Söta, unga, blonda) Trots sitt mongolidtillstånd förstår han någonstans att det här inte helt okej en torsdag. Så han sluddrar till mig att han ska be dem gå. Sen går han ut i vardagsrummet och pratar i telefon och ber fler folk att komma hit! Jag blev naturligtvis kvällens surkärring som inte ville ha en GT kvart i elva (ska jag tillägga att jag gått och lagt mig en timme innan de kom? Och därför inte är direkt klädd för ett oväntat besök) Hur som helst slutar det med att han (!) blir förbannad på mig (!) och slänger igen sovrummsdörren. 

Respekt för i helvete! Jag bor här. Kommer omöjligtivs kunna sova nu för jag är så jävla irriterad. Det är liksom inte en liten tillställning i vardagsrummet, det är fest. Hade jag fått en liten förvarning, eller kanske till och med en förfrågan hade det nog kännts annorlunda. Men nu är det fest och det är tydligen jag som är dum i huvet som inte är med. ( Sen att jag inte fick vara med på upptappningen till den allmäna fyllan kan ju eventuellt ha en bidragande effekt till min inställning att jag inte vill vara med nu heller.)

Var med om något liknade med ett ex för många år sedan. Han sov på soffan den natten. För han vågade inte lägga sig brevidd mig efter att han kört ut festsällskapet (jo, det gjorde han faktiskt, körde ut dem alltså. Han hade väl lite mer stake.) och det gjorde han rätt i.

Jag har förbannat hög toleransnivå. Men när man har passerat den, högst respektlöst dessutom, då har man tamigfan skitit i det blå skåpet!

Om man bortser från det här har jag det bra nu. Skitmycket att göra på jobbet, men det känns gött, vi kommer någonstans med vår verksamhet. I morgon slutar jag kl 15. Planerar att köpa några pilsner på lunchen och så fort kl slår 15 så knäcker jag en öl och städar mitt kontor. För det måste väl vara okej att dricka utanför arbetstid. Right?
moget | |
Upp