East bound and down!

Tjugo över fem i morse fick Kock paket. Då kunde jag inte vänta längre. Tålmodigt och långsamt öppnade han dem och undrade "alla på en gång?". Ungefär som att jag skulle kunna vänta och portionera ut dem under dagen!? Galenskap. Fast såhär i efterhand inser jag att han har en poäng. Det hade ju varit skoj med mer paket under dagen. Äsch. Han får nöja sig med lite halvsuddiga tuttbilder via mobilen istället.

Hyrestanten med bihang var nyss här och kollade på badrummet. Det läcker tydligen in hos grannen under (det läckage började ungefär samtidigt som jag flyttade inte. Mycket märkligt.) så det ska renoveras. Hon funderade på att sätta in en duschkabin istället för badkarl. Det är tydligen standrad nu för tiden. På grund av halkrisken. Jag upprepar- på grund av halkrisken! Nu ska gemene man räddas från den enorma fara vi utsätts för i våra badrum. Liksom gemene mans barn har räddats från dödsmaskinerna i lekparkerna, där alla attraktioner nu ersatts med EU-anpassade barnvänliga attraktioner. Jag vet ärligt talat inte hur folk överlevde förr i tiden med alla faror som lurade i varje hörn. Väntar tålmodigt på att få kökshandskar i titan så jag kan hacka lök utan att riskera livet. Och ett kroppshölje av ännu inte påhittad materia som skyddar mot all typ av strålning.
(ska man överdriva kan man lika gärna göra det rejällt.)

Idag bär det av mot perstorp. Senast jag var där plockades tatueringsmaskinen fram. Kanske var därför jag inatt drömde att jag hade 15 min att bestämma mig för ett motiv. Jag ville ha en lastbil, men snubben kunde inte göra en lastbil och föreslog en katt istället. Det kan vara ett medelande från mitt undermedvetna som säger A) Ta vad du får! B) Ge fan i att tatuera dig på fyllan C) Det blir inte alltid som man tänkt sig. D) Skärpning. Nu räcker det. Upp och hoppa liten loppa. Vakna och ge paket till Kock istället.
moget | |
#1 - - Rövfejan:

Man kan nog halka och hänga sig i slangen i en duschkabin också, sa du inte det till grannhelvutet?

Upp