1 april?

Först och främst vill jag uttrycka mitt fullkomliga hat mot blogg.se som väljer att radera ett helt inlägg som jag skrivit med mycket möda och stort besvär. Så. Nedan följer en rekonstruktion av det ursprungliga inlägget fast med fler stavfel för jag orkar fan inte bry mig mer.

En gång när jag var liten och vaknade upp låg det femkronor lite här och var. Fem kronor var en förmögenhet på den tiden. Fem kronor= 10 jenka. Fem kronor= 5 isglassar på jourlivs. Fem kronor= 1 piggelin och två jenka. Galen av lycka började jag genast i min iver att försöka samla ihop denna förmögenhet. Men det gick inte. Min jätte jätteroliga pappa skrattade förnöjt när mina små barnfingrar försökte plocka upp mynten. Han hade limmat fast dem under natten. Det var ett bra aprilskämt.

För ett par år sedan talade jag om för systra mi att vår bror fått jobb som mekaniker på en militärbas i Norrland. Om man känner min bror förstår man osannorlikheten i att han skulle jobba på en militärbas. Hon blev väl kanske glad för att han fått jobb, men tyckte väl att det inte var lika kul att det var i Norrland. Jag hade inte planerat lögnen utan den kom helt naturligt och spontant. Det var ett bra aprilskämt.

För sju miljarder år sedan (när jag gick på högstadiet) lurade jag Puppi å det grövsta på första april. Detta har jag på riktigt helt förträngt. Jag sa till henne att anledningen till att vår favoritlärare tappat så mycket hår (han hade/har en änglavit krans kring skallen) var att han hade en dödlig sjukdom och snart skulle dö. Hon gick på det och blev jätteledsen. Inte fullt så bra aprilskämt.

moget | |
#1 - - Rövfejan:

Haha, underhållande läsning. Har alltid tyckt att din gamle far är hilarious. Säg hej hej från mig nästa gång du snackar med honom. Har du planerat in några bra skämt till i morgon? Jag funderar på att ta livet av mig. Alla säger "äh, han hittar ju bara på, det är ju första april" men de blir lurade, död på riktigt! Årets aprilskämt.

#2 - - Dudette:

Jag ska hälsa farsgubben.



NEJ! Att ta livet av sig är inget bra aprilskämt. Däremot om du säger det och flyttar hem till mig ett par månader så att de på riktigt tro att du är död så är det ett bra aprilskämt. Du kan trava in på din egen begravning eller nåt.

#3 - - Rövfejan:

Av nån anledning var din variant ballare....ska tänka på det!

Upp