Fågelmor

Tillbaka på C-uppsatsen. Huliganism och militärväsendet. Kanske borde praktisera skiten och inte bara skriva om det? Vill minnas att jag och fröken Levin var på huliganjakt förra året efter att vi* blivit utslängda från krogen. Vi hittade inga huliganer. För tusentals år sedan hade jag funderingar på att göra värnplikt men då sa farsgubben ifrån. Inte för att jag inte skulle palla, han tycker bara att hela systemet är ruttet. Och anade att en vis person eventuellt skulle få lite problem med det där att ta order från folk. A well. Kanske lika bra ändå; kombinationen jag+vapen+finniga snorvalpar** kanske inte hade varit den bästa.

Idag flyttar Manfred, Nisse och Salle till Oslo. Jag är alltså den sista från kollektivet Krixknivfen som är kvar i Norrköping. Lite sorgligt på något vis. Inte så att vi umgåts speciellt mycket men ändå. Jag saknar alla mina pojkar/kollektivbröder.

Just for the record: JAG ÄR INTE PÅ ROSKILDE NU. Kuken.Röven.Arslet. (Min festivalabstinens börjar bli svårhanterlig. Funderar på att åka hem till mamma och härja runt lite. Sånt piggar upp.)

*Levin ansågs för packad helt enkelt. Trots att hon försökte bevisa sin nykterhet genom att lösa ekvationer för snubben i baren.
**Nej alla är inte finniga snorvalpar. Men de jag sett på tågen är det. Och oftast väldigt fula.
moget | |
Upp