sthlm

Det bästa med Stockholmstrippen:
- Träffat Marcus, Ida och Ebba.
- Tekniska museets utställningar, det finns mycket kul att titta på och pilla på där.
- B-kändisar. Såg den där brottarmartin som var med i Lets dance idag.
- Den tjuriga busschauffören som på finsk brytning, när bussen var knökafull på väg från museet, talade i högtalarna "Kan ni vara så snälla och gå längre bak i bussen så alla får plats nu när ni alla beslutat att åka hem samtidigt". Ett unisont skratt bröt ut.
- Soffan i Hässelby. Jag sovar fan skitbra på den.

Det något mindre bra med Stockholmstrippen:
- mongostress på jobbet.
- Förvirrande tunnelbanor.  Eller lokaliseringsprylen i stort. Jag vet aldrig var jag är typ. Förrutom när jag är på soffan i Hässelby.
- Priserna. Allting är svindyrt. "hej jag vill ha ett Jenka" "Det blir två miljarder fyrahundratusen miljoner tack."
- Jag börjar blir förkyld.

(Okej. Det sista kanske man inte kan beskylla stockholm för men ändå.)

moget | |
#1 - - Rövfejan:

Haha! Gotta love denna dära busschauffören.

Upp