Moget Castro!

Jag har häcken full varje dag. (Vilket brutalt lustigt talesätt föresten. Vad betyder det? "Häcken full"? Är det någon typ av buske vi talar om här som kanske är full med bär eller kanske full med trasiga bollar och skräp? Eller är det min fabulösa ändalykt talesättet referera till? Och vad sjutton har den med ett fullspeckat schema att göra?)
Har varit i behov av en urladdning.
Efter gårdagens reklamfilmsgardinsstrykande (Ja, den dagen skulle kunna få ett eget-gnällinlägg men jag orkar faktiskt inte.) skrek kroppen efter sprit. Inte en bärs på ett trevligt ställe i goda vänners lag. Sprit. Fylla. Mitt i veckan.  Det går ju inte? (när man gör praktik och ska någon form av ansvar.)
Joddå. Jag hamnade i Frölunda hos Jürgen. Där fick jag som jag ville och kom hem runt fem i morse (efter att ha gått av vid fel spårvagnshållplats och fått promenera en god bit i det trevliga sylvassa is-spjut-regnet)

Konstigt nog känns det inte alls i skallen idag. Jag är trött såklar, men det är ju något slags kroniskt tillstånd man går in andra dagen på årets första festival, så det är ingen biggie.

Idag ska jag handla ost. Och så skulle jag vilja göra något roligt ikväll. Kanske gå på bio.
I morgon kommer Schultzen.

moget | |
#1 - - Rövfejan:

Fan vad roligt att härja med Jürgen! Och mitt i veckan dessutom! Men han ska ju greja med sitt ex-arbete, den spjuvern...

Upp