Samvetsturne

Jag fick inte sitta i Tomtens knä i helgen (och naturligtvis är det varje vettig människas högsta dröm att få slå sig ner i knät på en utklädd främling med fejkskägg?). Men jag fick en sjurättersmiddag av min syster som provkörde sin nyårsmeny (tanken var att vi skulle välja bland tre förrätter, två varmrätter och två efterrätter.)
Jag fick träffa Matte och Yoda också. Och ett trevligt besök på gamla Rockbageriet. Där hängde det massa tuffa hårdrockare med geymtliga dialekter. Sa hej till Robban för första gången på aslänge. Han luktade gott. Glömde säga det till honom men jag vet att han läser det här(HÄJ ROBERT!) De for vidare till "Kristallen", numera "Kastrullen" , för en alkoholfylld kareokekväll. Jag gick hem och traschade Mattes kök istället.

Och så har jag hunnit med det jag igentligen for till byn för: Handla gran med pappa, lyssna på en speciell skiva med mamma och dricka glögg. Och slutligen "samvetsturnén"; hälsa på hos morfar och farmor också. Och det har jag väl inga problem med igentligen. Men såhär framåt jul känns det så jäkla ruttet att de sitter helt ensamma hela tiden. Och så har jag stickat färdigt min sjal och tvättat en massa kläder också.

Förresten! Jag luktar gubbe! På riktigt! Pappa tänkte slänga en trassig otvättat flanellskjorta som han haft när han arbetat. Den la jag raskt vantarna på så nu skruttar jag omkring och luktar pappasvett.
moget | |
#1 - - Rövfejan:

Fast de sa "Kantarellen" hela tiden...i alla fall de där utbölingarna.

#2 - - Lisa:

Gee. Jag var säker på att de sa Kastrullen. Men kantarellen var ju mycket roligare.

Upp