Kukmåndag

Måndag morgon och showen kan börja. Det regnade inte när jag cyklade till jobbet i morse. Det var gud och alla hans gamla lumparpoolare som samlats och bestämt sig för dränka världen med piss. På mig och min cykel fanns det tydligen en nätt summa skottpengar ty inte en enda jävla droppe missade mig.

Efter ungefär sex timmar hade i alla fall partiet runt skrevet börjat torka. Fan som jag frös. Mitt uppenbarliga missnöje med min måndagssituation blev inte direkt bättre av att allting på förmiddagen gick åt helvete. Truckgubbarna talade kryptiskt i komradion och vägrade förklara sig utan fnös bara någonting om "inkompetenta..hur jävla svårt ska det va?", mina kollegor suckade uppgivet och började ta över mina arbetsuppgifter. Själv satt jag smått apatisk och frusen och tänkte "ska det vara såhär?" medans jag såg ut över en grå parkering med containrar. Sen kom en chaffis till min lucka. Han var snäll och sa "inte ska väl liten sitta här och frysa?" sen tjatade han lite på mina kollegor om de inte hade några torra kläder. Jag fick låna en T-shirt och ett par timmar senare ett par strumpor. Sen visade det sig att allt strul jag orsakat i själva verket inte alls var mitt fel. Det var fel på truckdatorn och jag hade fått helt fel instruktioner. SÅJA. Så dagen blev betydligt bättre än jag först trott. Men jag vidhåller än och för alltid att detta var och är en Kukmåndag.

Ska snart ut och springa och kommer högst troligen stuka foten, ramla i strömmen, dräpa ett pensionärspar eller dylikt. För det är en Kukmåndag.
INTE hejdå eller annan töntig avskedsfras!
moget | |
Upp