Sgt. Oddball

Jag och pappa såg på Kellys hjältar ikväll. En krigsfilm med humor från 1970. Donald Sutherland gjorde rollen som Sgt. Oddball, en stundtals pårökt, hundskällande livsnjutare som mitt under pågående strid dukade upp ett bord med vin och ost. Hans stridstank hade gått sönder så vad annat kunde han göra? Sån attityd skulle jag ochså vilja ha. Hakuna matata.

Clint Eastwood var ochså med. En mycket ung och sammanbiten man på den tiden. Såg Million Dollar Baby häromkvällen med Clintan i huvudrollen: sammanbiten är han fortfarande men gisses vad gamal gubben har blivit. Filmen var bra förrutom den enorma gråtattack den triggade igång för mig i slutet.

Ytterligare en ledtråd i ankskämtet: Stekt ägg (tänk på dess form)

Idag har jag planterat pensier och druckit kaffekask i solskenet. (å fy fan va lyckligt det lät, som svenska landsortsbornas motsvarighet till Italiensk smörpop ungefär)
moget | |
#1 - - Karin:

Hihi, jag vet, och jag var så himla stolt över er! :D Hoppas att allt är bra med dig, förresten!

Upp