Båt

I förra veckan åkte jag på finlandsfärja. Vet inte om det är mig det beror på eller om de hällt ut något konstigt gift i heltäckningsmattorna i trapphusen; första kvällen ombord blir ALLTID helt vansinnigt suddig. Och nätterna följs ALLTID av ölfrukost på Joe´s Place (som har öppet dygnet runt.)
På finlandsfärjan får man äta buffé som de flesta gnäller på. Men mig veterligen är det enda stället där jag kan få friterad ost med smält ost på och toppat av riven ost. I mängder. Serverat med vattnig öl eller billigt vin i obegränsade mängder (för mig blir det dock begränsat till när jag måste hasa iväg till hytten för ett gubbvil efter all ost.)
I lördags var jag i norpan och firade Ems som fyllde 25 år! Mycket trevligt att träffa min Norpanflickor igen. 

Jag kan inte ens börja på att förklara det administrativa/organisatoriska kaos mitt jobb befinner sig i nu. Igår käkade jag lunch runt 16 hugget. Då trykcte jag i mig en panpizza på ca tre minuter. Det är KAOS. Men snart har kaoset lagt sig och då ska jag bli härskare på M**** Lab. Min morfinknarkande* kollega har åkt utomlands och det är dags för den här lilla pippin att prova sina vingar på egen hand. Och självförtroeendet är det inget fel på inte. Jag kommer inte bara flyga. Jag kommer att samla ihop och kuva alla andra pippisar så dom lyder mig blint i alla lägen utan att någonsin ifrågasätta sin härskarpippis intentioner.**


* Han har en elak axelskada. Så knarkande kanske var fel ordval.
** Den sämsta liknelsen någonsin. Faktiskt. Jag sitter ju helt själv på våningsplanet nu. Vem ska jag styra liksom?
moget | |
Upp