No entrance

Jag undrar hur, exakt hur, det går till när man får en brutalt ömmande inåtvänd finne på näsvingen som inte har någon som helst öppning. Hur uppstår dom?! Om jag lutar mig framåt så bultar det i halva nyllet. Det här kan ju aldrig sluta väl. Och jag som ska springa vårruset i morgon med jobbet. Jag kanske får skippa det helt enkelt. Om den fortsätter växa i den här takten kommer jag förmodligen inte kunna se på höger öga i morgon. Skymd sikt liksom. Och om jag bara ser på vänster så kommer jag ju dra åt vänster och hamna i diket. Och förmodligen dra med mig ett gäng svettiga medelålders damer i fallet. Och det vill jag ju inte. Så. Jag kanske borde skippa det där vårrustet i alla fall. Medicinska skäl. Det är nog bäst att jag vaktar väskorna och vinet istället. Någon måste ju göra det. Jag får offra mig för laget helt enkelt. Storsint kanske, men det är liksom bara sån jag är. 

Kock är på en finlandsfärja med tre busslaster ryssar. Jag har tittat på hockey. Ur led är tiden.
moget | |
Upp