Livet runt trettio

Klockan var 21.50 igår när jag var klar med helt vanliga vardagsbestyr. Jobba, tvätta, laga mat, hämta tvätt. Ingen rusch. Inget exceptionellt som t.ex. en storstädning, men ändå ett ständigt hålligång. Jag förstår sannerligen inte hur folk hinner med saker som familj och hobbys. Var ju inte ens på gymmet igår (det brukar vara en tidstjuv annars.) Jag somnar i regel runt 23 nuförtiden. Jo det blir så när man inte längre är en student runt 20. Summa summario: 1 h och 10 min "fritid".
Liksom 14 000 andra medelålders damer sprang jag vårruset i Göteborg förra veckan. Har aldrig ens försökt springa så långt förut. (4,6 km). Men det gick bra. Efter en mördarbacke satt en gubborkester och spelade "Far jag kan inte få upp min kokosnöt". Jag sprang in på 29 min. Jag är så jivla awesome.
moget | |
Upp