Fuck u hofman

Det blir inget 20 km hofman på lördag för min del. Så. Jag kan väl lika gärna lägga mig ner och dö nu.

En smula överdramatiskt kanske. Men nu har jag hamnat i den där träliga fållan när det inte händer något skoj på typ 5 veckor. Och med tokmycket jobb behöver man liksom något att se fram emot. Som är inom räckhåll. Själen typ dör ju när det bara är jobbjobb och hemmajobb hela tiden.  Fy fan vad jag är bitter. (Fast det är rätt kul att ha mycket att göra på jobbet.)

Idag ska jag ha en massa möten. Planeringsmöte, enhetsmöte och snacka-med-bossen-om-min-lön-möte. I just den ordningen. Jag skulle ju såklart ha ringt facket och hört vad de anser att jag borde ha för lön. Men jag gjorde inte det. Tror att bossen redan har en klar uppfattning. Och det har jag också. Men jag tänker fläska på lite så kanske vi kan mötas halvvägs. Alltså. Jag vet inte hur man löneförhandlar. Kan man typ hota med att inte komma tillbaka på ett par veckor och så får de se hur det går för verksamheten om inte jag finns på plats? Fast då kanske man får sparken.
moget | |
Upp