En slagen hjälte

Idag är jag inte kartig. Close-upbåten var ju hur kul som helst. Slarvade bort min portmonä men fick tillbaka den igen. Då låg däri inte bara mitt kontokort och leg utan en helt främmande människas kontokort och leg.* Bara för att jag och Kock är precis lika karaktärslösa var det inga svårigheter för Aronsson att lura med oss till Norrköping efter kryssningen. Aronsson började bita folk och fick utegångsförbud. Vi bodde hemma hos Leo och sen hos Tommytommy. Vi drack sprit. Jättemycket sprit. Sen köpte vi tågbiljetter hem för nästan två tusen kr.  

I natt har jag haft första klassens bakfylledrömmar med sönderskjutna barn och annat omysigt. Så, här sitter man en måndag och är fortfarande bakfull, ångestfylld och rödmosig. För att göra dagen ännu lite bättre så åt jag gamal salami på mina lunchmackor (som skulle ha varit frukostmackor, men det ville sig inte då.) Kaffemaskinen är trasig också. En av praktikanterna har slarvat bort en dator. Kopieringsmaskinen och jag är osams som fan. Det är helt enkelt brutalt mycket måndag idag. Nästan så det blir mysig. Måndagsmisären. 

*Hennes leg råkade jag visa upp två dagar senare i Norrköping-  och kom undan med det. Fröken på det leget är född 1993. Jo man tackar!
moget | |
Upp