Forskningen säger att

Jag kommer att utveckla magsår snart. Utveckla kan ju annars vara ett positivt ord. "Utveckla min kompetens inom blablabla." eller "utveckla min telepatiska förmåga och använda den kunskapen till att ta över världen." osv. Ni hajar. Varför denna utveckling känns stundande beror på skatteverket. Jag känner, nej jag tro, nej jag är övertygad om att jag ska få tillbaka på skatten. Frågan är om jag tillhör den där skaran som ska granskas lite närmare. Dom får nämligen vänta med sin eventuella återbäring till augusti. Eller september. Eller (åh gud vare mig nådig) december! Jag vill ha mina pengar nu. NU! Från och med i morgon bitti kan man logga in på skatteverket.se och se hur det ligger till på den fronten. Får jag mina pengar denna vecka så PANG! of I go till SRF. Om inte så kommer jag bli kvar i Varberg. Fattig och svulten. Förmodligen lite smutsig också. 

Som bekant var jag inte aktiv deltagare under 20 km hoffman. Men jag var sannerligen en aktiv deltagare av firandet vid mållinjen. Faktiskt lite för entusiastisk för timmarna efter kl 22 är liksom POFF borta.*

En av tre vinnare av årets 20 km Hoffman. Observera hur snyggt han har fäst nummerlappen. Han verkade inte känna någon vid mållinjen. Han sluddrade något om sin brorsa som var på väg med öle och somnade.

Ja. Såhär såg alltså den ökända drickusölusisolskeniusRex ut. Är i dagsläget mer känd under namnet "grogghagga". Rör sig gärna i flock men kan även förekomma som enskilda exemplar. Störst chans att se dessa djur har man vid pizzerior med alkoholtillstånd, stadsparker, ballkonger och i trapphusgrannens vardagsrum på efterfest. Lätena är av tämligen stor variation, guturala halvrop är vanlig men den kan vid bästa fall till och med reagera och efterhärma ljud av typ "skitbra låt." 

*Mycket tarvligt av min autopilot att stämpla in utan att förvarna sådär.
moget | |
#1 - - Lisa:

Jag tycker att det är på sin plats att någon skriver en fyndig kommentar till det här inlägget. Det tog mig säkert 20 minuter att rodda.

#2 - - lisa:

Speciellt tyckte jag att passagen "Störst chans att se dessa djur har man vid pizzerior med alkoholtillstånd, stadsparker, ballkonger och i trapphusgrannens vardagsrum på efterfest. " var extra fyndig.

Upp