Espanjål

Hur kommer det säg att varje gång jag är ska övernatta i stockholm slutar det med att jag går och handlar dagen efter i pyjamas? Den här gången var det i pyjamas och björnfittan. Nykter var jag inte heller för vi hittde en flaska mintu på ballkongen. Och mintu är ju som tandkräm med en twist. Just det. Kanske bör nämna att det var dagen efter nyårsafton som spenderades hemma hos Falken i Hökarängen. Fantastisk nyårsafton. Vi grundade fint kvällen innan. Sen på själva nyårsafton stod Unke och lagade mat halva dagen. Kvinnofolket i sällskapet höll sig på nedervåningen en god stund och vi drog på oss nya fina kläder och piffade och hade trivsel. Falken blev uppriktigt chockad när vi kom upp en efter en. "Vad hände med grogghaggorna?!" undrade han och "Visste inte att ni kan se ut så där". Jag bedyrade att det inte händer allt för ofta.

Kock var stilig i ny skjorta, hängseln och fluga. Lovar att slänga upp en bild på honom och mig när jag kommit hem (är i västerås nu). Bilden är så rolig så jag sparar en mer utförlig förklaring just nu.

Jag har förresten bildat raddarpar! Anna* (som är från skåne och därmed lätt att mobba precis när som helst för det låter ju inte klokt när hon pratar.) och jag hade sjukt kul för hon är precis lika lättroad som mig. I och med att jag är en liten (liiiten) gnutta äldre än henne så känner jag mig lite som en mentor. Jag håller på att lära henne aaaallt jag kan.

Just nu skulle det vara bra om jag kunde vara på tre ställen samtidigt. Är i västerås och hälsar på syster med familj. Det vill jag. Sen skulle jag vilja vara hos Mufflon för han rockar phet och är så vansinnigt go. Och så skulle jag vilja vara, och behöver vara, med Kock.

*Hur kan man inte gilla en tjej som har blivit typ lurad att sitta med i kommunfullmäktige utan att egentligen vara intresserad?
moget | |
#1 - - Lisa:

Åh, jag lever mig verkligen in i Falkens dyngförvåning, jag hade nog blivit lika förvånad själv även fast jag nog hade sällat mig till kvinnofolket som dressade upp sig. Det här ju inte till vanligheten i det gänget direkt.

Och herre vad jag saknar er! Styr upp 30-årsgalej i vår! Basta!

#2 - - Rövfejan:

Jag unnar mig att mansgrisigt flabba åt "grogghaggor"! Skönt att du är lite mer regelbunden i ditt bloggande, inte helt olikt mina bowel movements. Vad ska jag annars läsa på jobbet?

#3 - - Vildbarn:

Jag blev också förvånad. Kanske mest för att ALLA tjejer hade nya kläder och brottades med locktångar och gu vet vad.



Ja, Lisa. Nåt skoj lär ju ska hända då. Men jag hoppas vi kan styra upp något roligt tidigare än så. Vi har ju Tommytommy, Leo, Madde och Nisse mfl i östergötland så det borde la inte vara så svårt?



Bra, rövfejan. Klart jag måste tillgodose dina göra-annat-än-jobba-på-arbetstids-behov.

#4 - - anna:

jag tror jag är kär i dig! lämna Kock så gifter vi oss! med gasmask, såklart!

Upp