Amen skevt liksom

Varför har inte jag gjort lumpen? Har ett svagt minne om att jag kan ha dryftat frågan här förrut. Men på riktigt, varför har inte jag gjort lumpen? Jag hade ju kunnat vara generalmajor eller något liknande nu. Inte för att jag är så värst mycket för krig (även om vapen i sig är rätt tufft. Förrutsatt att det är jag som får fippla med dem). Men om man är generamajor, eller löjtnant eller vad det nu heter så får man ge order till folk. Som dom sedan utför. För det är typ lag på det. 

Jag har fått en och en halv praktikant på halsen. Helt ofrivilligt bör tilllägas*. Och de tar inte alls några order.** Speciellt inte från mig. Däremot har de en jävla massa krav. På mig. Hur gick det här till liksom? De saknar dessutom folkvett och hyffs. Är självcentrerade och lata. Två tonåringar med andra ord. WTF?! Hur fan kan jag ha förlorat maktkampen mot dessa två?

*Sa ifrån på skarpen angånde framtida praktikanter redan före jul tack vare en omåttligt blyg praktikant vars konstanta stirrande bokstavligt talat skrämmde  skiten ur mig.
** Vilken i enlighet med Darwins lag borde vara deras främsta och mest förnämsta uppgift här på jorden.
moget | |
#1 - - Rövfejan:

Jävla ungar...

#2 - - Argtanten:

Hytter med näven och stampar i golvet.

Upp