Festivalfesten 2011.

Varje festivalfest blir i sin mån en episk historia. Så även den
senaste som hölls i helgen. Norrmän, holländare, skåningar och svenska
samlades i lada och drack alkohol under ett par dygn.  120 personer
var vi enligt säkra källor (Lola skrev det just på fejan)Vår
adoptivson Leo snubblade och slog upp skallen och fick åka
plingplong-taxi till Helsingborg. Med sig hade han en TommyTommy
iklädd endast kalsonger och en skinnjacka. Jackan fick han på sig
efter att ambulanstanten surt morrat ”har han inga kläder eller?”.
Enligt Leo blev det 28 stygn i pannan. Enligt besiktningspappret från
sjukhuset blev det fyra.

Dag, norges kanske fyllekåtaste man, drog igång en nödraket inne i
ladan. Det var inte så smart. Det var faktiskt motsatsen till smart.
Det sved något djävulskt i halsen.

Kock fyllde 30 år. Jag tänkte att det kunde vara kul att göra en
”grej” av tårtmomentet. Handlade och gjorde grunden till 6 tårtor. Sen
delades folkmassan in i lag (de fick välja att vara med i det lag som
hade snyggast lagledare.) Målet var att dekorera den snyggaste tårtan.
Alla medel var tillåtna. Unke lade således upp mig på ett bord,
sprutade grädde över brösten och la tårtbottnarna på magen.  Kock fick
dela ut poängen och utse en vinnare. Unkes tårta vann! Kock smaskade
glatt på sin tårta. Det gjorde Dag med. Fyra gånger.  Vi kunde senare
konstatera att grädde härsknar väldigt fort i skägg. Trots att jag
diskat min sambo så luktar han fortfarande suspekt i nyllet.

För väldigt länge sedan bestämde jag mig för att Kock borde få en
Stormtrooper-dräkt  i födelsedagspresent. Jag gjorde en insamling och
det var nästan 40 pers som tyckte att det var en bra idé och ville
vara med.  Kocks kompis Jack i Japan ville hjälpa till och tipsade om
att det skulle bli billigare om han beställde den från USA till japan
och sen skickade den till mig. Tyvärr kom inte dräkten fram i tid.
Sicket jävla antiklimax. Speciellt som alla förväntade sig att få se
Kock i dräkten. Skorna och handskarna kom fram i tid. Jack var schysst
och fixade en vit body-suit i all fall. Så Kock gick omkring och såg
ut som en skäggig spermie. Det var fint och han var glad. Såhär i
efterhand tror jag att det var bra att han inte fick hela dräkten där
ute i ladan. Det blev nämligen hardcorewrestling  på kvällen/natten.
Folk flög som små vantar. Visa wrestlare har nog inte riktigt koll på
exakt hur starka de är.

Det räcker för denna gången. Känns kul att jag för en gångs skull hade
något trevligt att förtälja.
moget | |
Upp