Maffiabesök

Halv ett på natten hörde jag hur entrédörren slets upp och någon sprang i trapphuset. Ett metaliskt ljud ekade i hallen när brevinkastet öppnades och stängdes med ett huj. Och under de ca 4,5 sekunder det tog mig för att gå ut i hallen och kolla vad det var hann jag tänka ungefär såhär: "Någon i trapphuset har ouppklarade affärer, förmodligen skulder, till någon mindre laglydig person/organisation. De har skickat ut en liten varning. De skickade såklart inte den skapaste kniven i lådan (eller den starkaste indianen i kanoten.) för då hade det inte förts sådant liv och då hade de gått till rätt dörr istället för våran. För jag har inga skumraskaffärer. Inte Kock heller. Får man hoppas. Springjobb lägger man på små uppmärksamhetssökande underhuggare. Men vad kommer jag finna på hallmattan. Är det ett hotbrev? En död katt? Mjältbrand?"

Det var Hallands Nyheter. Såklart. (Vi prenumenerar inte. Men skulle vi göra de skulle jag ringa upp dem och be dem att inte dela ut den mitt i natten och skrämma slag på mig.)

Hej hej jag har livlig fantasi.
moget | |
#1 - - Rövfejan:

Huuuh, det var förvånansvärt spännande läsning. Skönt att det löste sig till slut.

#2 - - Bellycracker:

Ja ibland blixtrar det till lite extra här.

Upp