En femårings tips

Om det skulle vara så att man vaknar runt halv fyra på morgonen och inte riktigt vet vad man ska ta sig för har min systerson ett gäng tips på lämpliga aktiviteter.
1. Borsta tänderna. Det ska man ju göra på morgonen.
2. Hälla ut 500 legobitar i någon annans säng. Denna aktivitet har flera fördelar. Ägaren till sängen kommer förmodligen att vakna, då får du sällskap. Sedan kan du se på när sängägaren förtvivlat försöker samla ihop alla legobitar. Det har ett visst underhållningsvärde. För en stund.
3. Ta en språkkurs! Välj valfri dvdfilm och bläddra fram till undertexterna. Välj sedan ett språk du inte ännu behärskar (tex finska eller tjeckiska) och sen är det bara att dra igång filmen.
4. Ballonger! Ballonger är roliga att kasta runt med och jaga. Det är också roligt att gnugga ballongen mot en sovandes persons huvud. Håret ställer sig upp.
5. Sjung. Gärna med ökande styrka. Det gör inte så mycket om du inte kommer ihåg texten, du kan med fördel komma på en egen.
6. Skruva bort skruvar på stolar. Ibland vill man kanske skruva tillbaka skruvarna och då har man ju helt plötsligt ytterligare en sak att pyssla med. Om inte kan det hända att en senare sittsugen person får sig en liten överraskning.
7. Rita. Med tusch eller kritor. Om pappret tar slut fungerar bord, dörrar och väggar nästan lika bra. Om du av någon anledning inte vill att dina konstverk ska uppmärksammas välj då bort kombinationen vit dörr och röd krita och blå bläckpenna och bord i ljust trä.
Varsegod! En timmes förströelse serverat som på ett silverfat.
moget | |
#1 - - elon:

TACK! Jag känner på mig att denna lista kommer komma väl till pass inom en snar framtid. Nästan så att jag till och med längtar lite...

#2 - - Lisa:

Varsegod. Jag är inte helt säker men jag tror att listan går att använda även om man vaknar senare än halv fyra.

#3 - - Anonym:

i mitt sällskap går den använda fram till 13.00 ungefär:S

Upp