Gubbhuvud! (publicerad ca en vecka försent - trodde jag blivit bannad. )

Jag har varit iväg på en "nätverksträff" i dagarna tre. Nätverkets syfte, vad vi faktiskt gjorde och planerna framöver lämnar jag därhän. Cut to the chase! Jag blev helt vansinnig på en IF-metalgubbe från Norrland. Jag har inget mot IF-metal per se. Jag har inget emot gubbar per se. Och Norrland brukar inte heller väcka någon större ilska. Men kombinationen här va. MAJ GADD! Jävlars i havet vad han visste bäst om allting hela tiden. Och IF Metal gör sig och IF Metal gör så. Och IF Metal är sängvättare*. Efter ett grupparbete skulle min grupp redovisa vad vi kommit fram till. Vi var fyra stycken. Gissa om det gick att få en syl i vädret där? Och ja bah orka inte. Låt gubbfan hålls. En annan incident*** den förmiddagen (med IF-Metalgubben tillsammans med random skånsk gubbe) orsakade mig en rätt rejäll huvudvärk. 
 
På väg hem satt jag och muttrade och var allmänt gubbilsk. Då kom jag på det eminenta nya okvädesordet: Gubbhuvud! Det känns så rätt. Kukhuvud kan ju kännas en anning grovt. Eller så gillar man kuk och då är det ju typ en komplimang. Men Gubbhuvud! Det behöver inte ha med ålder att göra. Men ett gubbhuvud är en duchbage men skev självinsikt om sin egen förträfflligehet. 
 
Men. Inget ont som inte har något gott med sig, höhö. Jag kom hem ganska tidigt på eftermiddagen igår. Hade fortfarande ont i huvudet och tänkte att en promenad skulle göra mig gott. Så jag knattade ner till Myrorna. Och där fann jag den! En fantastisk inraming av klappbron i Trollhättan från den 7/6 år 1956!!!!!!!! Wuhuuu! Äntligen.
 
 
 
 
 
 
Nä. 
 
*Det är inte sant.**
** Tror jag.
*** Jag blev faktiskt arg på riktigt.
moget | |
Upp