Byfåne måne?

För en stund sen gick jag hem från ica. Funderade lite på mitt band "Analflickorna" som Törsten, Fluff och jag ska börja lira i. Hur vi ska profilera oss och så. Det är viktig med en image. Funderade på vad vi har för gemensamma nämnare. Kom på att det måste vara att vi alla kommer från hyfsat små orter. Då kom jag osökt att fundera på byfånar. Sen funderade jag lite på vad som krävs för att man ska kunna titelera sig som byfåne (om det nu är någon man faktiskt vill titulera sig som.) (Men titlar är väl bra?). Sen började jag ropa på min sambo Kråkan. Och tänka sig! Han öppnade porten just som jag kom fram! Han skulle på bowling. Han tittade lite konfundersamt på mig när jag sa att jag just ropat på honom. Sen sa jag att just funderat på byfånar. 
 
Varför kallar jag honom för Kråkan? Det är helt logiskt. När han är jättefull och glad och börjar bli lite danssugen så börjar han liksom sprätta lite omedvetet med benen. Lite på måfå sådär. Ungefär som när en kråka går och pickar. Han kallar mig för EB. Som är en förkortning av Elisabert. 
moget | |
Upp