Tant!

I natt vaknade jag av att knäet gjorde något infernaliskt ont. Det blir så när man gått och blivit tant och tänka sig att det har jag. Övergången var inte fullt så dramatiskt som jag trott. Inte nu i alla fall. Dagarna precis efter känndes det fördjävligt och ljuvligt på en och samma gång för jag firades rätt så duktigt må jag säga.

Kalaset hölls i Rumpan Bar i Perstorp. Temat var, något otippat, sport. Marcus och Manfred kom ner från stockholm. Jag var boxare. Vi kastade spjut och sköt med luftgevär. Och drack "sportdryck" som Ida blandat till. Kock hade ordnat så jag fick en biljett till Sziget!!! Och en insamling som gjorde att jag kunde välja mellan att spendera allt som fickpengar på Sziget eller, ELLER!, köpa mig en kamera för. Jag ska köpa kamera! Har försökt i flera dagar men de har ju inte den jag vill ha i butik. Och jag vill ha den nu!

Om ett par timmar ska jag och kock åka till mamman och pappan och mufflon och kissen med barn och man och rövfejan och bror med tjej och äta mat och ha det gött. På söndag får jag träffa fintjejorna i Norpan. Har det med andra ord rätt oförskämt jävla bra nu emellanåt. 

Igår fiskade jag och Elvira i havet. Jag fick en liten fisk. Den prickiga sorten. Men han var för liten så han fick återgå till havet. 

Har ju allt för mycket att förtälja märker jag. Borde skriva oftare. Och bättre. Och smartare. Men som sagt, nu är jag tant och då dör ju hjärncellerna sakterligen. Så min, och därmed den här bloggens, primetime är förbi.
moget | |
Upp