kort och gott

Har spenderat helgen i Finspång. Trotts att föranledningen till besöket inte är kul* har jag haft en väldigt bra helg. Har hängt med pappa. Vi sprang på Karboniers väg, det var skithalt men fan så gött med lite skogsluft. Jag tog en pensionärspromenad** med mufflon så han blev alldeles slut. Fick till och med bära hundkraken en bit. Mufflon och jag var på studiebesök på rövfejans jobb. Det var både läskigt och skitkul samtidigt. 

I morse var det dags för mig att bege mig mot den bistra verkligheten. Mufflon började gråta när jag skulle gå. Och kanske, bara kanske var jag lite blank i ögonen jag å. Missade bussen. Eller rättare sagt, den kom på fel sida. På den sida som jag stod på stod det en annan buss och skymde sikten. Plötsligt såg jag min buss glida iväg. Åt fel håll. Superfarsan fick rycka ut och köra in mig till stan så jag hann med tåget. Det var liksom inte den ultimata morgonen om man säger så. 

Men. Allt är nu glömt och förlåtet för idag har jag upptäckt att det jobbar en dvärg på kafét i nedre plan. En livs levande dvärg! Och jag vet att min fashination är oacceptabel ur moralisk synpunkt. För dvärgar är också människor. Bara jävligt korta sådana.

* Mamsegull ligger på sjukan.
** Tidigt på morgonen i raskt tempo.
moget | |
Upp