Brollan

Igår fick jag en finfin komplimang av brorsan. Utan att han själv visste om det. Tror vi snackade om semlor när jag berättade att jag går på GI och inte kan äta semlor. Varför då? undrade brorsan. "För att jag är för tjock" sa jag självklart. "Säger VEMDÅ?!" frågade han uppfodrande och synade mig från top till tå. Det var väldigt snällt sagt. För jag råkar veta att min bror är en ärlig person. Som säger vad han tycker och menar det han säger. (när jag var runt 14-15 år berättade han att jag hade päronarsle, jag förstod inte till fullo vad det innebar men antog att det var negativt och blev rätt ledsen.)

Vad har hänt annars i världen då? Jag är i finspång. Farsgubben och jag har nog snackat mer den helgen än under hela min livstid sammantaget. Max aka Mufflon och jag har gått en redig långpromenad. För en liten liten stund sen flyttade jag bort en fåtölj som han låg under, lyfte upp honom och så sov han vidare med huvudet mot min axel som en liten bäbis. Han är bland det bästa som finns. Farsan är för övrigt sjuk så han gick och la sig nyss. Funderar på att göra detsamma. Nog för att det finns väl kyld öl inom 8 meter men jag orkar inte vara bakfull på morgondagens bussresa hem.

Och så har jag hälsat på en blek muminmamma på sjukhuset idag. Med vetskapen om mängden mediciner dom trycker i henne så vet jag att hon har det ganska bra just nu, så det känns bra.

P.s Igår var jag tokfull hemma hos föräldrarna minus mamma. Jägermeister + öl + vin. Snyggt. Verkligen.

moget | |
Upp