Bumbi

Jag saknar farfar aka Kung Valdemar. Hade det varit för 10-15 år sedan hade han legat i solen och stekt sitt skrynkliga skin nu. I sin lilla ljusgula frottéhatt. Framåt kvällen hade farfar tagit en grogg (farmor en GT) och så hade han plockat fram sina trumpinnar/vispar, slängt på en vinyl med Benny Goodman och "jammat med grabbarna" tills maten var klar. Farfar var en skön lirare. Ett fåtal år i sin ungdom bodde han på söder i sthlm. Dialekten, eller åtminstone visa uttryck levde kvar tills den dag han stämplade in för gott.

Fredag hörrni! Känns sisådär att jag ska gå upp sävejntidigt för en fackkurs i morgon. Varför anmälde jag mig till den? Hur tänkte jag då liksom? Jag ämnar nämligen lämna detta fack per omgående för att slippa tjatet (och den överdrivet höga avgiften) från representanterna på min arbetsplats.
Förresten är jag någon slags arbetshobo idag. Kontorsbyte på gång, och flyttat ut har vi gjort, jag och kollegan. Men det fanns liksom inget att flytta till.
Sådärja. Då har jag gjort det å så förbjudna: bloggat på arbetstid!
moget | |
Upp