Vi var på Roskilde. Allihop!

Tja, hur ska man sammanfatta 8 dagars hejdlöst festande, fnittrande, kissande, köande, musiklyssnande, tjattrande med norrmän, danskar, holländare och östgötar?
Naturligtvis var det SÅ JÄVLA KUL. Men det är ju inte en särskilt målande beskrivning. Det får helt sonika räcka med att jag räknar upp mina egna stordåd:

* Jag har sett fler band än på någon annan festival jag besökt. Däribland: Ghost, Graveyard, Artic Monkeys, Bright Eyes, Bad religion, Justin Towns Earl och sist men inte minst My Chemical Romance. Det var så sjukt bra och pojkarna på scen var så söta och emo-tuffa. Frank studsade runt och pekade finger och Gerard såg ut att börja grina.(Det gjorde nästan jag också men av helt andra orsaker. Vilket jag kommer till snart.) Stod i första fållan med alla fjortisar. Guld.
* Fick en (eller var det möjligtvis två) för många pilsner innanför västen när vi var inne i människobyn en dag. Så jag la mig under bordet. Där fann Kock mig senare. Han blev alldeles stolt sa han.
* Badat i en sjö med bilskrot på botten.
* Haft  bokstäver A och N skrivna med kajal på röven. Det regnade något hemskt en eftermiddag/kväll. Vi satt ett helt gäng i bussen och hade "inga-byxor-fest" och ville höra oss för med den andra bussen om de var "klara". Som tur var fanns det tillräckligt många skinkor i bussen för att vi skulle kunna skriva " Andra sidan är ni klara" Sen rusade vi ut och ställde upp oss på led och på en given signal drog vi ner alla småbyxor (samlingsnamn för kalsonger och trosor. reds.anm.)
* Under "inga-byxor-festen" blev jag hemskt kissnödig när det regnade som fan. Så jag lånade Emmas stövlar och skulle störta ut. Och nog störtade jag ut alltid. På vägen halkade jag i trappan och belönade mig själv med en lårkaka (kulör: svartlila). I samma veva klippte jag till njuren också. Ja, just det...det var visst ett litet obetydligt revben som gick av också. (Hey! Vad kan man förvänta sig av en tjej som snubblar på en trottoarkant på väg till jobbet en tisdag?)
* Gång på gång försökt konversera med en Holländare. På svenska. Men han var snäll och tröttnade inte. Han bara log.
* Gått på den kvinnliga motsvarigheten till urinual. Eller vad det nu heter. Det var en liten ranglig byggnad där flickorna satt på rad och kissade ner i hål i golvet. Det var ingen höjdare. 
* Har skaffat mig en fantastisk bonbränna som kommer göra sig bra när jag har på mig en axelbandslös klänning på ett bröllop nästa helt.
* Tappat bort tre par solglasögon.
* Har med en grogg i näven försökt lura i Karin att jag är höggravid. (Sen fick jag en pin av henne där det står "I`m not fat. I`m pregnant.)
* Har efter dem jag delat buss med lagt till med den breddaste östgötska jag någonsin haft. Di kommer från Östergötland. Allihop.

Nu orkar jag inte skriva mer.
moget | |
Upp