Fejk

Skrivandet föds i bitterhet, tjurighet, nedstämdhet och förbannelse. Och här springer jag omkring och är allmänt glad. Då blir det inte mycket skrivande.  Jag får fejka helt enkelt.  Är det okej?

Nu till exempel är jag skitsur för jag ska till Malmö med jobbet på torsdag till fredag. Först måste jag tydligen få tre timmars sovmorgon på torsdag (vad faan ska det vara bra för liksom) sen ska jag hänga runt lite i Malmö och gå på en skitträlig föreläsning. Det är ju allmänt känt att hotellfrukostar är guds straff till mänskligheten så en sådan måste jag genomlida på fredag då det till råga på allt är min födelsedag. Jämmer och elände! När jag kommit hem ska det tydligen supas till så jag blir riktigt bakfull och jävlig på lördag. Grattis till mig liksom. Tack.

Idag ska jag och min fula sambo gå och handla en grill. Liksom hallå? Är vi grottmänniskor eller? Måste vi tillreda maten över eld nu helt plötsligt bara för att det inte är snöstorm och snålblåst varje dag längre? Och så ska vi köpa en blomlåda till balkongen. Kanske med blommor till som ändå kommer att torka ut och dö för att jag glömmer att vattna dem.  De kommer bara finnas där som en påminnelse att jag är en dålig och livshatande människa.

moget | |
#1 - - Anonym:

hur kan du inte gilla hotellfrukostar??!

Upp