mjukdjur

Vet inte om det var ölen jag svepte minuterna innan intervjun, eller det faktum att jag är som klippt och skuren för jobbet som Spannmålsinvägare, men jag fick i alla fall jobbet. Börjar i morgon kl sju. Det tar en timme att gå dit, det ligger ute vid hamnen. Jag gillar hamnen. Allting är så stort där, och jag blir så liten. Det känns som en låtsasvärld.

Min cykel har rymt. Så jag får låna Emmas fina blå springare istället. Hon letade efter cykelnyckeln så hårt att knät gick ur led. Det är vänskap. Sen haltade hon hem till mig med nyckeln och magmedicin. Och det är helt jävla fantastiskt. Det har visat sig att mitt exemplariska leverne inte bara  genererar i diverse stordåd och roligheter; man får vist magkatarr på köpet.

Det har varit en väldigt trevlig helg. Helgen började i torsdags på bolaget. "Det vore ju kul att inte vara en asfet dvärg" säger Jag Villinte högt inne på Bolaget ang. hennes medverkan som röstskådis i WoW-filmen. I samma ögonblick går en dvärg förbi. Hur stor är sannolikheten?”* Det var liksom startskottet för helgen då: jag fick jobb som spannmålsinvägare, Fanny och jag heilade något sannslöst mycket inför hennes grannar mitt i natten, jag fick se WoW-musikalen, Anit-Vj ( så jävla mäktigt), invigning på BAS, tårtkalas på Verkstad,  storhandleri på bakfyllan, vindrickande på projektpresentationerna, Kristina inte fick komma in på Cronwells för att hon var för full, jag tyckte det var en bra idé att lägga bh:n i toan när jag kom hem på fyllan, jag plockade fyra sorters blommor till mamma var av fyra sorter var fridlysta (hur fan ska man hålla reda på sånt då?), Fianna visade sig vara en fena på gitarr, jag toksaknade någon som var alldeles för långt borta men med mig hela tiden, Max slet sönder min strumpa, Olof gjorde en grymt god pastasallad, drack vin med flickorna på en parkering och bondade med Karin, träffade Lisa, spelade munspel på gatan, var ute vid sjön med pappa, släppade på en sandsäck (kommer inte riktigt ihåg varför).

*Janets statusuppdatering på fisboken.

moget | |
#1 - - Nadja:

Grattis:)

#2 - - Rövfejan:

Situationer som den där med dvärgen får man normalt sett bara avnjuta på film. Jag hade velat vara där.

Upp