But you can call me cookie

Tänkte gå upp extratidigt idag. Därför försov jag mig. Nu kanske någon tror att en grav försovning skapar stress sådär på morgonkvisten. Men icke! Det betyder att förmiddagen i alla fall är spolerad så jag tar det piano med kaffe och Sepultura. Om sanningen ska fram handlar det kanske lite om att suga musten ur sista veckan som studerande. Med ett "vanligt" kneg är det lite svårt att motivera sen ankomst med låtlistbygge i spotify. Och med lite tur är kneg precis vad jag ska ägna mig åt framöver. Har en arbetsintervju på torsdag.
Det ringde en snubbe igår, min telefon har varit mongo så jag trodde det var Janet och svarade lagom slappt "tja." och sa sen inget mer. "Jaha, vem har jag kommit till?" frågade rösten. Jag förklarade läget. Sen sa han att jag sökt jobb hos dem. Då var jag tvungen att förklara att jag sökt skitmånga jobb och inte hade en susning om varifrån han ringde. "Det gäller jobbet som Spannmålstorkare". HA! Fatta vad bra. Jag har inte en anning om vad sådana gör men jag är säkert jättebra på det. Hoppas det inkluderar trycka på knappar och snickarbyxor.

Idag fyller världens bästa kaka år. Jag vet inte precis hur många men det spelar väl ingen roll.


Vackra vackra flicka.

 

moget | |
#1 - - Kalle:

Jag hoppas verkligen du blir spannmålstorkare. Jag vill så gärna känna en spannmålstorkare.

Upp