Hot

Jag var på väg att skriva den argaste lappen någonsin med dödshot (och en ganska detaljerad bild över hur en eventuell avrättning skulle gå till) och polisanmälan och ganska uppfinningsrika glåpord när jag insåg att 1) Någon har brutit sig in i mitt källarförråd.2) Fanskapet har ställt in en jävla massa skräp i mitt källarförråd. Det lediga och öppna förrådet ca fyra meter bort dög tydligen inte till rikspuckot i min kåk.

Efter en fyrtiominuters dusch hade jag lugnat mig något. Då var det dags för nästa irritationsmoment: ösgötatrafiken. Jag tror att jag på riktigt hatar ösgötatrafiken. För att ta mig hem till mor måste jag A) Leta upp en quicomat (som ligger betydligt längre bort än busshållsplatsen) B) ladda ett kort för 200 spänn fast resan kostar 70. Efter en resa har jag 130 spänn kvar på kortet. Som räcker till en resa till. Därefter har jag 60 spänn på kortet. Och måste därför ladda det med 200 spänn igen för att kunna åka! GAAAHHHH. Hatar att bli rövknullad av storföretag. Läste dessutom att östgötatrafikens VD tyckte att det var en bra idé att hyra ut en lokal till Östgötatrafiken. Som Östgötatrafiken bistod honom med. Jag höll på att flippa när jag läste det men mamma sa att han precis avgått. Tur för honom.
Dessa är inte de enda irritationsmomenten idag kan jag lova, finns fler anledningar till att jag har all rätt att vara fly förbannad. Men att sjunka så lågt som att börja skriva personangrepp på ickeoffentliga personer på bloggen? Njae. Inte min stil.

Som tur är muntrade min systerson upp mig. Jag kom hem till morsan och då var han redan här. I morgon ska det visst bowlas. " jag kan inte bowla!" morrade jag trumpet när jag sparkade av mig de snöiga kängorna i hallen (det är ju schysst att börja gnälla redan in man kommit in ordentligt så alla förstår hur fruktansvärt synd det är om mig.) Då dök han upp med en tablettask, bjöd mig en karamell och sa "Det gör inget. Jag kan visa dig hur man gör." Problem solved.

moget | |
Upp